سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 شب قدر، فرصتی طلایی برای بندگی و سازندگی است و هدف نهایی از آن، کسب خشنودی خدا و رستگاری بندگان در این شب است.
بر همین اساس، خداوند، امشب با لحنی سرشار از عشق به آفریدگانش با آنان سخن می‌گوید و به آنها نوید بخشش و مغفرت می‌دهد؛ آن هم بخشش تمام گناهان!
بنا بر روایات اسلامی، انجام 4 عمل در شب قدر سفارش شده و در تعیین سرنوشت مؤثر است. یکی از این اعمال، غنیمت ‌شمردن فرصت و استفاده از لحظه‌لحظه‌های شب قدر است. عمل سفارش‌شده دیگر، توبه و استغفار برای پاکی قلب به منظور شایستگی‌ پیدا کردن برای نزول رحمت خداوند به قلب است. «دعا» نیز یکی دیگر از اعمال سفارش‌شده در شب‌های قدر است و در روایت داریم که «دعا» چکیده عبادت است. «تفکر» نیز به عنوان عامل مهم دیگری عنوان شده است. در روایات آمده است که «مذاکرةالعلم» یعنی تفکر در مبانی دینی، بافضیلت‌ترین عمل در شب قدر است.
بر همین اساس، مؤمنان در شب‌های قدر ضمن توبه و استغفار، قرآن تلاوت می‌کنند، دعا می‌خوانند و در مراسم سخنرانی وعاظ و خطبا حاضر می‌شوند تا مورد چهارم، یعنی «تفکر در مبانی دین» نیز محقق شود.
بر همین اساس، مهم‌ترین برنامه‌های مذهبی روستادر شب‌های قدر و مهم‌ترین فعالیت‌های مسجد جامع  برای بهره‌برداری مردم مؤمن و خداجوی در پی می‌آید:
* سخنرانی و برگزاری مراسم احیا توسط حجت الاسلام محمد خزاعی  
مراسم شب‌های قدر از ساعت 22 با قرائت قرآن کریم، قرائت دعای افتتاح و بیان اعمال شب‌های قدر توسط برادر جوادعصمتی آغاز می‌شود.
در شب نوزدهم ماه رمضان، دعای جوشن کبیر توسط محمد ضمیری قرائت  شد که با مرثیه‌سرایی جواد حمیدی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمد خزاعی ادامه یافت.
مراسم مرثیه‌سرایی توسط حسین ضمیری در ساعت 10 دقیقه بامداد و مراسم احیاء این شب در ساعت 30 دقیقه بامداد توسط حجت‌الاسلام والمسلمین خزاعی انجام ‌شد.
مراسم شب بیست و یکم ماه رمضان با قرائت دعای جوشن‌کبیر توسط حجت الاسلام والمسلمین خزاعی و  در ساعت 23:30 دقیقه همراه بود که پس از آن مرثیه‌سرایی ماه‌رخسار در ساعت 10 دقیقه بامداد، مراسم قرآن بر سر گرفتن و احیاء توسط حجت‌الاسلام خزاعی و مدیحه‌سرایی در وصف حضرت علی (ع)توسط مداحان اهل بیت همراه بود

حضور پرشور اهالی از زن ومرد ،پیر وجوان قابل وصف بود.


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :17
بازدید دیروز :2
کل بازدید : 77329
کل یاداشته ها : 56


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ